22 March 2013

My herbal list

This year I'm gonna be a herbalist. There is plenty of healthy substances, microelements in the plants everywhere around - in the garden, in the nearby forest.  I made a small to-pick list for each month for me and encourage you to do the same. Wherever you live - whether it's US, Brasilia or New Zeland - there's sure a lot of goods around;)



W tym roku mam zamiar pobawić się w zielarstwo. Zioła są naokoło - w ogrodzie, w lesie - wszędzie. Zrobiła miesięczną listę roślin do zbierania, zachęcam do zrobienia tego samego! Zawsze możecie skorzystać też z mojej listy, polecam spróbować razem ze mną;)


Have a beautiful day,
Julia

8 comments:

  1. herbalist...
    awesome...shall be
    checking to see
    what you make!!!

    ReplyDelete
  2. Od jakiegoś czasu krążył za mną taki pomysł, ale nie miałam motywacji. Może śledząc Twojego bloga, wreszcie mi się to uda. :)
    Od czego zaczniesz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zaczęłam od siania - kiełki pomidorów (prosto z Toskanii!) i bazylii już wschodzą! zbieranie ziela trochę się opóźni, poczekam aż puszczą mrozy;)

      Delete
    2. Nie mam ręki do roślin. Albo zapominałam je podlać albo coś innego je wykańczało. W rezultacie nigdy nie udało mi się żadnej uchować.

      Ale może powinnam dać sobie kolejną szansę? W każdym razie, zazdroszczę tych przyszłych pomidorów. :D

      Delete
  3. Miło, że odkurzyłaś tak zapomniane hobby :) Jako dziecko uwielbiałam suszyć kwiaty, było w tym coś niesamowitego: uchwycenie i zachowanie piękna kwiatu "na zawsze" :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hobby nie hobby - w końcu zioła mają mi do czegoś posłużyć, to chyba dlatego się za to zabrałam. Bo po co mam kupować, skoro mogę zebrać sama i jeszcze czerpać z tego przyjemność?;)

      Delete
  4. So inspiring! I love to use some of the goodness nature brings us so plenty of.

    ReplyDelete